week 3 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van familie Bruin - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van familie Bruin - WaarBenJij.nu

week 3

Door: jente

Blijf op de hoogte en volg familie

20 Augustus 2016 | Peru, Cuzco

17-08
Nou ik denk dat dit keer het meest hebben geslapen, om 3.40 eruit. Iedereen erg moe. We kregen een lunchpakketje/ontbijt bestaan uit sinaasappelsap (vers), een banaan en een sandwich met kaas. Erg lekker alleen niet gelijk alles ontbeten, geen trek. Daarna om 4.00 opgehaald met een busje, 1.5 uur rijden, en een wilde weg. Milou en ik waren helaas niet zo lekker. We kregen ook bij het busje een lunchpakket, een broodje met gehakt, wat drinken, een soort vezelreep en een appel van de gids. We hadden in ieder geval genoeg mee. Met de rugzak vol eten en drinken en overnachting spullen gingen we op stap. Na de bus met het treintje, kreeg je ook thee en een koekje. Daarna stoppen bij een bepaald punt en vanuit daar de Inca Trail beginnen. De Inca Trail was best zwaar, 4 uur omhoog lopen, dan 3 uur omhoog-omlaag en dan nog een uur naar beneden. Alles was evengoed zwaar maar we hebben het wel gedaan, en op tijd klaar. Totaal 7 uur gelopen, 20,54 km, ruim 900 stappen en 2700m hoog. Daarna zouden we, wat gister dan verteld was, 2 uur naar beneden lopen, maar de gids zei we gaan met de bus. Leuk en aardig, maar het regende dus lang in de rij staan in de regen. En we moesten het buskaartje zelf betalen! Dit zat niet in de planning. Volgens deze gids moeten we morgen ook heen en terug met de bus, en zelf betalen. Maar we zouden eigenlijk lopend omhoog en zelf kiezen of lopend terug of met bus. Dus iets klopt hier niet volgens de planning. Eenmaal na de bus 10 min naar het hotel lopen waren we helemaal doorweekt. En we hebben geen reservekleding mee. Gelukkig mochten we de droger hier gebruiken, al ietsje droger. Alleen onze schoenen zijn nat en die van mij doorweekt, en we moeten vanavond nog uit eten. Nog wel ff lekker in de kamers gelegen. Het hotel is iets minder, maar evengoed prima. Daarna eten (was inclusief) het werd koud opgediend en daarna opgewarmd, het was te doen maar niet heel lekker of zo. Er zaten ook nog drie Engelsen bij die morgen mee gaan naar de Machu Picchu met ons. Nog ff de bus tickets halen en daarna lekker te bed, korte nacht gehad en een korte nacht op komst.

18-08
4.20 de wekker, ietsje later. Al zouden we officieel om 4.00 vertrekken en zelf lopen naar de Machu Picchu 2.15 uur lang heen en terug, maar nu moeten we met de bus en weer zelf betalen. We gingen dus om 4.45 naar het busstation en rond 6 uur omhoog. Daar moesten we nog in de rij wachten voor de ingang. We gingen met drie Engelse mensen en onze gids Hector door de stad Machu Picchu lopen. We hebben veel gezien en onze gids heeft veel uitgelegd. Ook wilde hij vaak foto’s maken met mooie achtergronden, hij wist precies waar. We hebben ook de zonsopgang gezien, precies op tijd en op een mooie plek, dat wist onze gids ook. De stad was het meest bewaard gebleven van alle Inca steden. Na de tour zijn we nog een stukje omhoog gelopen wat gegeten. We hadden een prima ontbijt/lunch box van het hotel gekregen. Met de bus naar beneden en ff door het dorp gelopen. Op het plein gezeten en over de markt. We moesten toch wachten op de trein. Uiteindelijk nog een korte tijd vertraging. Eenmaal in de trein kwam er een soort verklede clown op traditionele muziek dansen met vrouwen in de trein, ook met Milou. Daarna gingen twee mensen van het personeel een soort modeshow geven van vesten, jassen en sjaals om te verkopen, maar het was wel leuk. Toen we aankwamen in Ollanta stond een taxi chauffeur alweer klaar. 1,5 uur rijden naar het Niños hotel, over af en toe vervelende wegen en ze rijden hier hard, vooral over heuveltjes. Ze gassen al als de eerste wielen eroverheen zijn. Bij het hotel zijn we lekker gaan zitten, chips doen en daarna uit eten. We hebben samen 2 grote pizza’s gedaan. Het was erg lekker alleen net een stukje te veel. Daarna maar lekker te bed, ff slaap inhalen.

19-08
Soort van uitslapen en ontbijten, weer heerlijk en uitgebreid. Thee, verse jus d’orange, ei, fruit, broodjes en heerlijke bio yoghurt. Rustig aan doen en daarna de stad in. We hebben in straten gelopen waar huizen boven op de Inca muren zijn gebouwd. Ook gingen we langs de straten waar allemaal kunstenaars zouden zitten, er waren allemaal kraampjes met schilderijen, sieraden en souvenirs. Ook op de drukke pleinen komen allemaal verkopers langs en vragen of je wat wil kopen, ook schoenenpoetsers. Van kleden, hoeden, brillen, selfiesticks, watermeloen, sjaals, schilderingen, sieraden, ijsjes, brillen en andere souvenirs. We gingen lekker wat chips doen in het hotel en spelletjes. Daarna nog uit eten en ook weer te bed.

• 21 Augustus 2016 - 07:50

Lonneke:

Zo te horen weer een schitterde trip. Sportief en avontuurlijk zijn jullie toch!. Ook zullen jullie wel pik bruin zijn. Ik hoor je niet meer over je hiel dus of het gat goed of je bent een bikkel.
    We hebben deze week 1 dag mooi weer gehad, de rest koude wind. vannacht heeft het de hele nacht gestortregend. en nu nog. geniet dus van het mooie landschap en de zon.
    Dikke pakkerd voor jullie
    Liefs Lonneke

• 21 Augustus 2016 - 09:04

John En Inek:

Jammer dat het af en toe regende, maar wat een wandeltocht. Leuk ook in de trein.
    Nu nog een rondtoer in Lima en dan zit het erop. We zien jullie morgen. Dikke zoenen.

• 21 Augustus 2016 - 09:04

Marijke Of Jacob Jan Blom:

Mooi verhaal! En jullie hebben weer een hoop beleefd. Veel plezier en geniet ervan. Hier gaat alles goed. gr Marijke & Jacob Jan

• 21 Augustus 2016 - 09:07

John En Inek:

Zijn we weer! De regen komt hier met bakken uit de lucht, maar er wordt ons een hittegolf beloofd.
    Dat is een goed vooruitzicht. Doei, doei.

• 21 Augustus 2016 - 11:55

Nico En Karin:

Wat zullen jullie weer lekker slapen wanneer jullie weer thuis zijn. Niet meer zo vroeg er uit. We wensen jullie een voorspoedige terugreis.

• 21 Augustus 2016 - 19:02

Tieny En Martien:

wat zullen jullie straks thuis weer lekker slapen
    de tuin is niet te droog geworden
    verder alles goed met kokommers en tomaten
    en een goede reis naar huis
    vader en moeder van dam

• 22 Augustus 2016 - 00:04

Ton:

Zo, een vakantie om nooit te vergeten. Maar we beginnen jullie hier zo zachtjes aan wel een beetje te missen hoor. Dus kom toch maar weer binnenkort naar huis. Kunnen jullie lekker uit slapen tot, pak 'm beet, een uur of zes. ;-) Heerlijk toch? Hoop dat het goed gaat met 'de hiel'. Komt ie weer aan: Have fun, but be careful, zoals de Fransen zeggen.