4 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van familie Bruin - WaarBenJij.nu 4 dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van familie Bruin - WaarBenJij.nu

4 dagen

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg familie

29 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Vakantie verslag 26,27 en 28 juli
We hebben op u geen internet, vandaar een verslag van een paar dagen
Zondag 26 juli
Vanmorgen lekker uitgeslapen. Daarna lekker ontbijten, alles zoveel mogelijk opmaken, dus lekker dik op brood. Toen hebben we de kamers opgeruimd en de koffers ingepakt. Om elf uur zaten we lekker aan een ijsje, want dat was ook nog niet op. Daarna hebben we kennis gemaakt met Robert-Jan. Hij is gisteren pas terug gekomen uit Amerika, deed daar een cursus. Robert is de zoon van de eigenaar en beheert samen met Dorien het huis. Robert bracht ons rond één uur naar Hato (vliegveld). Daar hebben we onze koffers ingeleverd. Moesten we nog weer luchthaven belasting betalen. We gingen met een klein vliegtuigje mee van Insell air. Er konden 17 passagiers mee. Weer een hele beleving voor de kids. Het vliegen duurde maar een kwartiertje, maar was erg heet en het vliegtuig maakte heel veel herrie. Op het vliegveld Flamingo moesten we weer immigratie formulieren invullen en natuurlijk weer 5 keer. De beheerder van het park stond klaar om ons op te halen en dat is wel lekker. Wat een rust hier vergeleken met Curacao. De auto stond voor de deur een pick up van het merk mazda.Toch weer goed geregeld vanuit Nederland. Sven heef toten eerst even wat drinken gehaald en ik ben gaan uitpakken. De dames hebben samen weer een eigen kamer en Zino slaap bij ons op de kamer. Het waait hier wat meer om het huisje heen en dat is met dat warme weer erg lekker. Hierna hebben we nog even in het zwembad gezeten. Toen zijn we lekker uit eten geweest bij de pizza bon ban. Erg lekker hoor.
Maandag 27 juli
Vanmorgen eerst maar even boodschappen gedaan, daar we natuurlijk bijna alles opgegeten hadden en het ook niet mee konden nemen. Na het ontbijt met lekkere bolletjes een heerlik kopje thee/koffie met een appeltaartje. Smullen dus. Toen hebben we de auto gepakt en zijn gaan toeren. We gingen naar de zuidkant van het eiland. Langs de slavenhuisjes en de zoutwinning. Ook hele mooie inhammen en stukken van de zee gezien. We zijn meteen naar Cai gereden. Daar in de buurt konden we een afspraak maken voor een kanotocht van twee uur met snorkelen erbij. Dit gaan we woensdag ochtend vroeg doen. Bij Cai zagen e ook nog een paar hele grote bergen met mooie schelpen die je aan je oor kan legen en dan hoor je de ze. Helaas mag je deze iet mee nemen, maar we gaan het toch proberen hoor. Daarna nog wat rond gereden op het eiland. Op het park zijn we lekker gaan afkoelen in het zwembad. Heerlijk is dat. Toen lekker Mexicaans eten zelfgemaakt.
Dinsdag 28 juli
Vanmorgen waren we laat uit bed, maar ach we hebben vakantie. Na het ontbijt en de koffie zijn we richting de noord kant van het eiland gegaan. Daar hebben we weer een mooie kust gezien en indianen tekeningen. Later zijn we naar het Nationaal Washington Slagbaai park gegaan. Daar hebben we een kaart gekocht dat we er meerdere keren in kunnen. Nu konden we alleen nog maar de korte route doen, omdat het al zo laat was. Bij een meertje hebben we een leguaan van heel dicht bij kunnen bekijken. Bij een strandje hebben we gesnorkeld. Maar je kon door het heldere water zelfs de vissen om je benen heen zien zwemmen. Zelfs Zino had een duik/zwembril op en kon zo de vissen heel goed zien. Er was een hele mooie zwart/blauwe vis met gele ogen. Een stukje verder kwamen we flamingo’s en pelikanen tegen. Rond een uur of half vijf zijn we terug naar het park gegaan en hebben nog even gezwommen in het zwembad. Zino vind dit geweldig, hij springt er steeds zelf in en gaat dan ook kopje onder.

• 29 Juli 2009 - 18:01

Oma Van Dam :

Even een groet toe.Want het vorige bericht is wel niet goed gegaan Groetjes Opa en Oma.

• 29 Juli 2009 - 18:20

Marijke:

Nou nou, het houdt maar niet op met de pret he! Wat een leuke dingen doen jullie daar! Lekker toeren en snorkelen en zwemmen... Heerlijk.

Bij ons in Hoogwoud komt aanstaande vrijdag een groep uit Duitsland, Hongarije en Bulgarije. Dat wordt weer een leuke uitwisseling. Remon gaat zelfs helpen, dus dat gaat alweer beter gelukkig. :)

Groetjes Marijke

Ps: Ik denk dat het inderdaad niet helemaal goed is gegaan Oma, want er staat niet veel!

• 29 Juli 2009 - 18:30

Opa John En Oma Inek:

We zijn blij dat de vliegreis weer goed gegaan is. Heerlijk dat jullie nu een zwembad hebben. We kunnen weer alle plaatsen vinden op googleearth en volgen jullie op de voet. Er staan ook veel foto's bij dus we krijgen een goede indruk. Zino goed dat je 'koppieonder' durf. Wij zijn wezen fietsen met Cees en Tiny naar het motoren-grootmoederstijdmuseum in Niedorp. Onwijs leuk.
    Allemaal nog heel veel plezier en dikke zoenen.

• 29 Juli 2009 - 18:50

Shirley:

He Angela, denk je eran! Geen schelpen meesmokkelen hoor, ik ga geen plekkie voor je vrijhouden bij ons, regel dan wel een plekkie in Ter Peel haha.

Gr. Shirley en doe ook maar van Ted

• 30 Juli 2009 - 10:26

Karin:

Wat een ervaring een vliegtuig met veel herrie. Blij dat het dan maar een kwartiertje duurde. Wat lekker dat Zino het zo leuk vindt in het water, het wordt een echte waterrat. Geniet ervan. Groetjes

• 31 Juli 2009 - 21:39

Oma V. Dam.:

Hier even een berichtje van ons.Ik hoop dat het goed overkomt.Het ging goed in Opmeer Verder vele groetjes Vader en Moeder.